Rabu, 28 Mei 2008

LAWAK TAHAP BIOL

LAWAK PENANGAN SINCHAN

Hari tu aku dah takder uwang... tapi aku nak beli baju idaman aku... baju yang ada gambar sinchan tuuu,.... so aku buat ler pinjaman FAMA (father n Mother)
Pinjam ayah Rm25.00, pinjam mak RM25.00 total semunya RM50.00. Pastu aku pegi beli baju RM45.00 baki tinggal RM5.00. Pastu aku amik RM1.00 bayar kat ayah aku. Aku ambik RM1.00 bayar kat mak aku lak. Baki tinggal RM3.00. Hutang ngan ayah jadi RM24.00, hutang ngan mak pun jadi RM24.00. RM24.00 + RM24=RM48.00 + baki RM3.00 = RM51.00. Aik? dari mana datangnya RM1 lak ni?

Aku pinjam RM50.00.....???

camner leh jadik RM51.00???

Arghhh!!!!!!!!! pening-pening!!!!!!

Ni sinchan punya pasalla ni...

Huh!!!



Nape abang bihunsup?... peningker...???
la la la la la la...
Nanti sinchan bagi tau jawapannyer ek...
Takpun pulangkan je ler duit tu kat mak ayah abang yer..

lalalalalala.....

Selasa, 27 Mei 2008

LAWAK BADAN TAHAP DIET

SEGMENT IKLAN
( CARA-CARA MENURUNKAN BERAT BADAN )


Di sini ada cara nak menurunkan berat badan. Cukup mudah, simple, tanpa perlu mengeluarkan peluh, tanpa perlu diet seimbang, tanpa perlu mengikat perut dengan getah tiub basikal, tanpa perlu gaji yang besar sebab nak kena maintain beli ubat diet, tak perlu goncang tabung yang dah disorok tu dan sebagainya. Mudah cepat dan mesra pelanggan. Di sini aku paparkan iklan tersebut, saksikanlah... saksikanlah oleh mu wahai sang hujan... eh.. itu lagu iwan dangdut... silap-silap... saksikan.......


video

Ha..... dapat tak informasi terkini itu.
Cubalah... aku dah cuba.. haaaa inilah hasilnya.... jejengggg....

Ini gambar aku sebelum guna produk ni:



dan ini adalah selepas menggunakan produk nih...



Haaa aku baru cuba seminggu jer produk tu... power giler wa kata luu... tengok anggota badan keterampilan ku ini... lihatlah...

* Pesanan orang tak berapa pandai nak pesan:
Ingatler kengkawan semua... ubat-ubat diet ni iklan jer yang mempengaruhinya..
Bak kata doktor peribadi aku tu kata, gemuk ke kurus ke asalkan sihat takder penyakit.

So jagalah penyakit anda itu daripada gemuk.. sekiranya penyakit anda menjadi gemuk maka penyakit itu kena sakit macam2 ler... sakit jantung, kencing manis dan sebagainya...
bila penyakit anda sakit maka secara otomatiknya anda akan dihindari daripada penyakit ( yerla bila penyakit itu mati so takde penyakit la kat badan you all )...

eh... apa aku cakap ni... tak paham lak.. korang paham tak?

Ah! Fikir sendiri ler korang... korang lagik pandai dari aku ni yang kurang pandai...

Bihunsup kata: puasa jer ler.. jimat segala-galanya... rohani pun damai...
(layan blues)

LAWAK TAHAP GABAN

LAWAK TERINGAT WAKTU DOLU-DOLU

GABAN!!!! waketau waketau gaban.....

Siapa tak kenal GABAN diera 80an..

Akulah orang pertama tercongok depan tv tengok citer GABAN..
Lepas balik dari sekolah rendah petang... aku pecut laju-laju basikal BMX warna merah aku tu...
Balik campak semua salam pun entah ke mana, kasut sekolah ntah kemana, beg sekolah entah kemana, songkok, baju, sampin hijau... zuuuss zaaaasss ziummm...

Fuh sempat jugak negok citer gaban.. shap jam 5.30 petang aku sampai umah...
ha ha ha...

Kali ini aku kenangkan korang lagu sebenar GABAN... dulu kecik-kecik aku langsung tak tau menyebutnya. Setalah dikaji-kaji hingga ke umur 29 tahun ni maka terjawablah lirik GABAN ni.. (nak menyebut dalam bahasa jepun)..

Kepada kawan-kawan usia muda ni korang mana tau GABAN-GABAN nih...

So aku kongsikan bersama... untuk korang orang baru... dan khususnya kepada rakan zaman perjuanganku...

Korang tak tahu tu lirik sebenar... kat sini meh kita layan...


video

HA HA HA HA HA...

*Pesanan orang tak berapa pandai nak pesan :

Adik-adik semua... tak kirala adik-adik ke, abang-abang ke, kakak-kakak ke, mak bapak ke, atuk nenek ke, puit piai dan segala pelusuk genap ler...
dikesempatan ini aku nak koba sikit nih.. haaaaaaaa... jaga2 ler pengaruh kartun dari luar ni.... sebabnya aku dah terpengaruh nih... bahaya boleh membawa sehingga ke alam besar...
So, kalau nak tengok kartun-kartun luar sekarang, hati-hati ler... ambil yang baik dan jangan buat yang buruk... Aku dulu sanggup tak belanja kantin sebab nak beli jajan kumpul koleksi gambar-gambar gaban nih..
Kalau mak bapak aku tau ler duit tu aku tak pi belanja kat kantin.. habih ler aku... habih... piap!!! So, kat sini aku menyesal sangat duit mak bapak bagi aku buat beli benda yang lain... takde pekdahnya pun...
Satu lagi... kebanyakan kartun luar ni menggunakan bahasa.. " TAK GUNA!!!! ".... aku rasa bahasa ni kurang sihat untuk anak-anak kecil... diorang mana tau paper... aku tengok budak-budak kecik sekarang kalau bengang sikit jer mesti kata " TAK GUNA!!!"
Kalau kita orang malaysia biasanya bila bengang akan sebut " BA** ", manakala Mat Saleh plak akan sebut " FU** ", ni jepun lak agak baik jugalah sebab dialih bahasakan (TAK GUNA)... kalau dalam bahasa jepun tak tau lak aku.. tak belajar...
So, kepada Ibu Bapa, anak anak dan semuanya... perhatikanlah watak dan bahasa sesuatu yang datang dari luar. Sedikit sebanyak perkataan seperti di atas walau dah dialihkan kepada bahasa yang lebih lembut, tetapi hakikatnya perkataan yang tidak elok di sisi agama.

Lebih baik gantikan kepada Al-hamdulillah...

Kan manis tu... bila dah ucap Al-hamdulillah takdelah korang akan rasa marah, bengang, benci dan sebagainya... So, takdelah perang-perang macam sekarang nih...

ketahuilah sekecil-kecil dan sesingkat-singkat perkataan yang tak elok jika dibiarkan dan damalkan akan meresap dijiwa dan boleh menuju kepada kehuruharaan dunia...

Ingat tu semua... aku pun kena ingat juga ni... (sama-sama la kita ingat-ingat)..

kesian... eh..!! sekian....

Wassalam... (bihunsup)

Sabtu, 24 Mei 2008

LAWAK PENGOTOR

LAWAK TAHAP TAPAK KAKI


video

Wah wah wah cutenya.... manjanya dia... manja tahap pemalas..

Aku bukan fokus pun kat kucing cute tu... tu haa... perasan tak, perasan tak?
Tapak kaki kucing tu...
Aku tak tau ler nak kata apa kat tuan kucing nih.. kucing tu bukan tau mende pun bab-bab penjagaan tapak kaki tu...
Tolong ler kalau ada kucing tu.. buat-buat ler pembersih sikit... ni tidak.. habis semua baju, karpet, seluar jeans, tv, almari, cadar, rak kasut, ais box dan sebagainya penuh dengan tapak kaki kucing...

So, pepandailer nak jaga kucing tu...

*Pesanan orang tak berapa nak pandai pesan :
Jaga diri, jaga peribadi, jangan malas-malas... nanti jadi pemalas... bila dah pemalas asyik tidoooo jer keja dia...
kui kui kui... (Bihunsup ~ pemalas tahap waketau gaban)


LAWAK TERKEJUT TAHAP KENCING MANIS

TERKEJUT YANG MENGEJUTKAN


video

Sedang asyik punya makan daaa.... ha ha ha ha....
Tak baik gelakkan... kalau bersin kita kena doakan beliau... kalau nak gelakkan, tu haa orang yang terkejut tu... tapi aku pasti beliau dah doakan anak beliau tu...

*Pesanan orang tak berapa nak pandai pesan :
Kita harus waspada walau dimana kita berada sekalipun. Sedarlah, sekarang kita aman, kita tak tahu lagi mungkin suatu masa keamanan kita akan terurai... mari sama-sama kita beramal kebaikan untuk diri, keluarga, masyarakat, negara dan agama amnya... Insyaallah kita dalam lindungannya... Aminn.. (Bihunsup)

LAWAK SEDAR DIRI

Cinta Suci Sepasang Chipmunks


video


Berbeza dengan kita manusia sekarang nih... kalau dah dalam air macam-macam boleh jadi...
Yerla manusia ni berakal, so macam-macam ler leh buat segala perkara samada baik atau buruk... terpulang kepada individu tu sendiri bagaimana nak menghalakan akal fikiran beliau.

*Pesanan orang tak berapa pandai nak berpesanan ni :
Kadang tu kegiatan chipmunks ni lebih elok berbanding kita nih... tapi kalau mak bapak chipmunks tu tau diorang buat camni... aku rasa kena pelangkung gak ler.. sebab sebagaimana diberitahu golongan chipmunks ni melarang ler perkara-pekara seperti di atas tu.. hi hi hi... sowi ler kepada kita manusia semua yer... pedoman kepada semua.

Khamis, 22 Mei 2008

SEGMENT PERIBAHASA

MELENTUR BULUH BIAR DARI REBUNGNYA

Salam gembira suka-suka...

Orang dolu-dolu ada berkata "Melentur Buluh Biar Dari Rebungnya"

Aku ada cerita ler sikit disebalik peribahasa tu..
Ada kawan sepeniduran aku ni ler... eh bukan.. bukan... bukan sepeniduran... kawan seperkitaran.. sesal dahulu pendapatan sesal kemudian ada gak gunanya... kata dia la yer...
Ok.. nama dia ni 'R' (dia suruh bagi nama tu)...
Sedarik kecik lagi dia ni minat sangat pada tarian... tapi keinginan dia itu telah dihancurkan oleh bapak dia punyer jiran. Pada awalnya bapak dia setuju jer, tetapi bila bapak dia ni mintak pendapat kat jirannya tu (so jiran dia pun bagi tau ler itu ini).. rahsia katanya takleh bagitau kat sini..
So, dia pun memendamkan rasa keinginan dia sehingga ke peringkat besar panjang..
Dia ni sebenarnya minat pada tarian ballet.. alaaaa tarian yang berdiri terkatik katik hujung jari tu ler.. (tu pun tak tahu ker).. yer ler orang kampung dia risau kalau sok sok acara kompang di kenduri kendara habis dia gantikan dengan acara ballet nih..
So, dengan sebulat suara orang kampung pun akhirnya tidak menyetujui keinginan beliau (suara orang kampung tu bulat bulat adanya.. hi hi.. tak tau ler camner suara diorang tu)..
So, dia tunjukkan ler pic dia tu masa kecik2 dulu.. dia kata dulu aku camni ler bila menari.. comel kan?..







Aku pun layan ler.. memang comel, memang cool... sayang, memang sayang... berbakat dia ni rupanya...

Tapi seperti aku terasa berapi jerk bila nengok gambar dia masa kecik tu.. (menyirap)...
Tapi dia tetap dengan pendirian dia untuk terus membawa diri ke arah tarian ballet walau pelbagai dugaan dan perubahan cuaca dan waktu sekalipun, dia tetap dengan impiannya..
'R'... 'R'...Tengok para penonton sekalian.. hampeh tuller dia nih... penyalahgunaan peribahasa betuller...
Ucapan terakhir dia sebelum kena tompeleng ialah... Jangan Kita Berputus Asa Walaupun di mana Kita Berada.. temukanlah impian kita sehingga keakhirnya.. Lihatlah betapa utuhnya cita2 saya... PANG!!!! ( den tompeleng cuping telingo dio.. pada muko!! huh!!! )

*Pesanan Hampeh : Tu ler para penonton sekalian.. Melentur Buluh Biar Dari Rebungnya... Buruk betul aku nengok si 'R' nih.. ah! aku bocorkan jer la namanya... Nama dia RIKISYI... bukan Rickyshi si mamat gusti tu ek.. tu kuat!... ni ?.... paham-paham ler... aku pun tak tau nak spesifikasikan dia ni.. Ni ler kalau tak dikawal dari kecik... hmmm... RIKI... RIKI...

Rabu, 21 Mei 2008


Assalamualaikum dan Salam Benua.....

Kehadapan tuan-tuan dan puan-puan serta saudara-saudari sekalian alam.
Adapan kemunculan web ini hanyalah sekadar untuk mengembangkan otak kita yang sedang berserabut macam sabut ini. Insyaallah beliau ini dapat mengubah cara anda berfikir ke arah yang relaks dan santai. Oleh itu terimalah seadanya.

Dan bahawasanya blog ini tiada kaitan antara yang hidup atau mati serta PARANORMAL.. haaaa... pa ra nor mal...... ?????????
oleh itu trrr trrr.... aku blah dulu... cabuuuuutttttttttt.....!!!!!!!!!!!

Cau cen dol....


Zuuuusssssssssssssssssss!!!!!!!!!!!!