Jumaat, 7 November 2008

BERCAKAP DENGAN CICAK

SABAK BERNAM SELANGOR 07 Nov... Sekali lagi Bihunsup terasa kecewa yang teramat sangat. Seawal jam 6.00 am beliau sudah ditimpa kehampehan dan seperti kebiasaannya beliau melepaskan hajat di sebuah kediaman rasmi dihujung penjuru kediamannya ( BRUTAL VILLA ).

Seelok sahaja beliau mengambil parking untuk melepaskan hajatnya, suddenly ngam-ngam je cangkung belum sempat buat pape pun... bertaburanlah air terpercik dari atas kedudukannya. " Air apa ini??? ".. beliau terasa kehairanan???

Ada air dan berbau?? hampas lak baunya!!

diraba-raba atas kepala rambutnya.. lalu didekatkan jari jemarinya ke arah lobang hidungnya... "huih!!! bacinnya!!! "

Beliau lalu memandang kesiling... dilihatnya ada seekor haiwan yang hampeh sedang melentikkan ekornya...

HAMPEH KO CICAK JAHANNAM..!!!! KO BREK KAT AKU SECARA CIRIT BIRIT!!!!

" ....HUWAAAAAAAA!!!!! " Celaka ko cicak!!! ko berak cirit kat kepala dan badan aku!! ko memang la... memang haiwan musuh!!! sejak zaman nabi lagi.. ko la yang memberitahu musuh dimana nabi.. dan ko la yang meniup api pembakaran Nabi Ibrahim A.S agar lebih marak..."

"Hiss!! geram betul la aku..."
Namun cicak tersebut yang dia tak sempat nak tanya namanya berlalu begitu sahaja dengan senyuman kegembiraan...
Sejak peristiwa pagi yang hening tu.. lalu beliau teringat akan pesanan orang tua-tua... "Kalau masuk jamban tu tutup kepala ngan kain".. patutla orang tua kata demikian, sapa hatinya...
"Ntah2 masa dulu orang tua berkenaan pernah kena BREK ngan cicak kot.. macam yang aku kena skang ni... hihihi.... patutler..."

Bihunsup: Baca Doa sebelum masuk Jamban dan tutupla kepala.. lepaskan hajat dengan tenang... Insyaallah selamat dunia akhirat.. Aminn..

Cicak said : Padan Muko Ekau Bihun!!! kikikiki!!!
Bihunsup said : cam settan!!! setaaaaaaannn!!!
* segala perkataan yang tidak elok jangan jadi ikutan... ini adalah khayalan penulis... nasihat penulis : perkataan macam ni la yang selalu dan orang ramai ikut... JANGAN IKUT.. TAK BAIK... BERDOSA....

Tiada ulasan: