Sabtu, 28 Jun 2008

PENGENALAN

( Klik kat gambar untuk besarkan saiz )

Sekadar berkongsi bersama.... Namun setiap watak yang bakal ku persembahan tiada berkaitan dengan awek-awek aku, eh.. yang hidup maupun yang tiada di muka bumi ini...
Hak cipta adalah terpelihara... namun begitu aku sudah lama ingin menerbitkan karya ini.. tetapi apakandaya langit asyik mendung jer ( tidak selalu cerah ) ... baru nak keluarkan idea, hujan dah turun ( kata pak mustar )... kalau aku terus melukis karang habis basah lak kertas lukisan aku ni... mahal tau kertas lukisan aku ni.. sehelai RM300.00, eh... tak tak.. RM 0.30 jer...

Namun ku ucapkan ribuan terima kasih kepada makwe-makwe yang mengenali diriku ini... eh makwe-makwe lak... syasul syasul... sori sori..

ulang suara... ku ucapkan ribuan terima kasih kepada korang semua yang setia memberi sokongan padu dan hebat kepada daku yang jauh dimata dekat dihati... cewah!... tih tih tih...

Tidak lupa juga kepada rakan taulan yang dah tak merakan ngan aku lagi... terima kasih ku ucapkan... dan yang paling penting sekali kalau nak jalan tu jalanlah ke jalan yang lurus...


Kepada permatahatiku... kaulah pewarna dalam hidupku...
terima kasih kerana bersabar dengan kesabaran ini...

Kepada guru ku halalkanlah pelajaran yang kau curahkan itu...
Good luck and thank you for Cikgu Semi...

Pesanan orang tak berapa pandai nak pesan :
Piiiirah... baru nak jalan satu muka surat pun dah kecoh!!!!!!!!!

Apa-apa pun... mudah-mudahan perjalananku ini akan senantiasa tenang dan aman dengan diringi suara di bawah ini hingga selama-lamanya.... hayooo suara apa itu...???? pada sesiapa yang tak berani tu jangan ler klik video di bawah ni... korang berani ke tak ni... ke besi berani, nasi beriani, berinai, kahwin, majlis temuramah dan sebagainya... berhati-hati yer... baca Bismillahirrohmanirrohim sebelum klik tu...


Selasa, 24 Jun 2008

LAWAK MACAM BEST


( kalau nak besarkan paparan di atas tu klik jer kat gambar tu, aku tak marah tak.. hihi... )

Pesanan orang tak berapa pandai nak pesan:
Kalau nak rasa best ke tak best... try ler masuk liang lahad... masa tu... paham-paham sendirik ler... Asataghfirullahal'azim... kita ni ajal maut semuanya atas ketentuannya...

Isnin, 23 Jun 2008

MACAM BAGUS....

kadang kita ni merasa diri kita ni hebat sangat, bagus sangat... bagus ker...
Ada seorang ulama... (ini kisah benar terjadi kepada abang aku sendiri)...
Ulama ini tinggi ilmunya dan datang memberi salam kepada abangku dengan menundukkan kepala dan kelihatan terlalu zuhud... bayangkanlah teman-teman semua... seorang ulama berjumpa kita, kita ni hanya mempunyai sebutir zarah ilmu menghulurkan salam dengan menundukkan kepalanya kepada kita, bercakap dengan lemah lembut dan teratur, sungguh indah dan tenangnya ketika itu.. Masyaallah.. dimana kita sebenarnya...

Teringat kembali lakaran lama...


semalam kemas stor... cari dan selongkar akhirnya jumpa ler artwork aku yang lama-lama dulu... ( dah naik kelabu aku dah paper tu... kalau jual dah taraf potret monalisa bih... hihi.. )
so nak isi kekosongan blog ini aku kongsikan bersama kalian
semua...

Pesanan orang tak berapa pandai nak pesan:
Cermin diri... walaupun kita berada di atas sekalipun, merendah diri adalah taraf yang paling tinggi... so rendahkanlah diri anda.. jangan pulak potong kaki tu jadi biar jadi rendah... parah tu..


Selasa, 17 Jun 2008

MENYESAL TIDAK BERGUNA

AYAH DAN IBU.. AYAH DAN IBU... ITULAH PERMULAAN KAMI... DAPAT MELIHAT BULAN DAN MATAHARI....


( klik video di atas dan bacalah dengan tenang nukilan ku ini )

Mak...

Maak...
MAAAAAAAAAAAAAAAAKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Innalillahiwainnailaihirojiun...

MAAAAAAAAAAKKKKKKK!!!!!!!!!!
MAAA aaa aaakkk......
maaak...
maak...

makk...
Kenapa mak pergi makk...
isk isk...

mak... jangan mak... jangan... aaa...
kenapa mak... kenapa...

Ya Allah... kuasamu Maha Besar...

Mak... aku belum sempat bermanja-manja denganmu..
Mak... aku nak peluk mak..
Mak... aku belum sempat membalas budi dan jasamu..
Mak... Aku banyak berdosa padamu..
Mak... ampunilah dosa anakmu ini..
Mak...
Mak... Bangun mak....
maaaaaakkkkk....
abang kakak adik... macamana ni... apa nak buat ni...
cepatlaa...

Dengan sekelip mata keadaan menjadi sunyi sepi seketika...

Mak.. aku rindukan suaramu...
Mak.. aku rindukan gurauanmu...
Mak.. senyumanmu ku rindui...
Mak.. siapa nak mendengar gurauan ku ini...
Mak.. Siapa nak membelai dahi ini...
Mak.. siapa nak menasihatkan anakmu ini...
Mak.. aku nak peluk mak lama-lama.. isk isk....

Mak.. isk isk.....

Aku tak dapat menahan air mataku ini.. bila kali terakhir ku tatap wajahmu...
kenapa muka mak lain.. (dalam hatiku menebalkan mak cuma tak sihat)
Aku tetapkan iman dan tabahkan hatiku..

Mak.. Dulu masa aku kecil aku banyak menyusahkanmu...

Mak.. ingat tak dulu... mak ada bertanya..
waktu itu kita diladang tanaman sayuran... kau bertanya kepadaku...
"Esok besar anak mak nak jadi apa?"
Aku dibelakang tempat duduk basikal dan mak turun menyandar basikal... waktu itu angin segar menghembus kita berdua...
"Aku nak teman mak kat ladang... "
Mak senyum jer... kelihatan lega dengan jawapan aku...
Dan bila besar ini... aku hanya dapat dekat pada mak. Aku tak dapat menolong mak. walaupun kerap aku menjenguk mak, namun kurasakan masih belum cukup untuk ku membalas segala jasa mak.. mak.. isk isk... aku rindu... rindu mak... isk isk...

Mak.. dulu mak ada cerita kat aku...
Dulu aku ada meragam pada mak.. aku macam ingat lagi la mak.. betapa aku menyusahkan mak..
waktu itu umur aku 3 tahun..
Ditengah2 malam aku menangis menyebut " Acah. acah, acah tak henti-henti "
Acah itu mak kata MADRASAH... mak kata aku nak pergi madrasah (surau)... tak dapat aku bayangkan ditengah2 malam mak aku bawa aku kesurau...
dan berkata.. " haaa tengok ada apa kat surau...? ada tak... ada tak... cari apa... cari apa... ?? "
dengan beraninya mak mengambil air tangki surau lalu menyiram tubuhku dengan air itu.
Tidak dapat ku bayangkan ditengah-tengah malam... tanpa ada kemudahan elektrik waktu itu...
aku diam dan mak bawaku balik kerumah dan terus tidur nyenyak... duuu duuu duuu duuu duuu...... zzzzzzzzzzzzzz..........

Mak...
aku banyak meyusahkan mak...

Disaat-saat akhir seminggu sebelum menghembuskan nafas terakhir...
aku sempat mendukung mak... aku bawak ke klinik.. hospital... sempat aku mendukung mak...
mak..
seronok tak aku dukung mak...
Dulu kecik-kecik dulu, mak selalu dukung aku kan.. mesti mak penat kan...
kesian mak... kehulu hilir dukung aku sambil buat kerja..

mak...
maaak...
mak..

Bersemadilah mak dengan aman dan damai...

Kata mak.. jangan lupa sembahyang... kalau dah sakit tua macam aku ni dah susah nak sembahyang..

Tapi sebelum waktu akhir hembusannya.. mak sempat menunaikan solat... mak begitu menjaga solatnya... sungguh kuat mak... walaupun sakit masih terus sembahyang...

Sesungguhnya.. mak... maklah orang yang paling sabar...
Selalu mak nasihatkan aku ketika aku marah akan seseorang...
" Biarkan sahaja... jangan lawan... biarkan... "
Mak walaupun mak ada orang tak suka mak... tapi mak masih berkawan dan tegur orang itu...
Mak... mak sungguh hebat...
" Allah disisi kita insyaallah " aku ingat lagi kata kata mak...

Mak... bagaimana aku nak jadi seperti mak...

Aku tau mak mesti tenang dan bahagia di sana...
Aku dapat rasakannya...
kan mak..
kan..
Seronoknyaaa...
wanginya maakk...
harumyaa...
Pusara mak pun wangi...
Semoga mak aman tenteram di sana...
Semoga mak ditempatkan bersama orang-orang yang beriman..
semoga mak bersama orang-orang yang soleh dan solehah..
Amin... ya rabbal alamin....

Mak...
Aku redha pemergianmu...

Ya Allah ya tuhanku.. kau berilah hidayahmu kepada ibuku di sana... dan juga sekelian umat muslimin dan muslimat... Amin...

Al- Fatihah...

MARLIAH BINTI MUKRI
(14 DISEMBER 1941 - 12 JUN 2008 )

P/S : JENGUK DAN PELUKLAH ORANG TUA KITA SELALU... TAKUT NANTI KITA TAK SEMPAT MERASAKANNYA... MUDAH MUDAHAN PELUKAN KITA ITU MEMBERI SEMANGAT UNTUKNYA BERJUANG MENERUSKAN HIDUPNYA... TIADA GUNANYA MERASA KESAL DAN TERKILAN ANDAI KITA TAK DAPAT MERASAI TUBUHNYA YANG SEDANG HANGAT... PELUKLAH SEKARANG WAHAI ANAK-ANAK... KAU TIDAK AKAN RUGI... ISK ISK ISK...


Selasa, 3 Jun 2008

LAWAK DURJANA

LAWAK TAHAP HAIWAN BERPERANGAI MACAM BINATANG

Kisah ini benar-benar terjadi di sebuah negara padang pasir, negara itu diberi nama ISKETAMBOLATAMPO. Ceritanya cenggini...

Once open the time, ada sorang beauty girl ni kesepian. I dont know how la kan... tiba-tiba dia meet a cat. The cat is very kesian dia tengok. What ever pun, because terlalu kesian, so the girl tu pun ambikla the cat itu for dibela. Ntah macamana, the girl tu very sayang kat cat tu... cat tu pun feel taht dirinya itu disayangi.

Kisahnya, the cat itu manja-manja la dengan girl itu. The girl very happy you know. Al maklumler dah lama alone (orang putih kata ler yer). Dah lama alone gituu.. Ntah macamana the cat itu rasa feel semacam jer kat girl tu... Dah jatuh love kot. The cat pun tak taula yang dia rasa itu, namanya loving.

So, pada satu malam kan, haaaaaaaaaa..... (this is the climaks story)...
The cat ni ntah macamana ter see the girl terbaring ala-ala Britney Spears gitu... Lalu dengan rasa dah tak tahan nih.. almaklumler kucing garong (ganas, brutal), kalau dah garong tu nafsu pun macam setannn syaitannn (nada ahmad nisfu), lalu diterkamnya dan girl tu pun takder lak meronta-ronta help mintak tolong pun... hmmm... masing-masing gersang kot (bukan kumpulan gersang ek, kalau kumpulan gersang tu baik budak-budaknya).

Sehinggalah menimbulkan sak wasangka, dan kita kena ingat tu, kalau dah berdua-dua kat tempat sunyi orang ke three nya adalah Syaitan yang direjam... So, faham-fahamlah kalau dah dibiarkan. Aum.. aum.. aum... ler jadiknya...

So, at here kami sempat mengambil snap the picture about dua dalam satu nih... antara tuan dan haiwan yang bernafsukan binatang. So, jangan bagi tau sesapa tau.. sensord nih... Syyyyyyyyyyyyyyyyy.... liam-liam haaa.....




Hampeh cam siput!!!!!!!!!!

*Pesanan orang tak berapapandai nak pesan :
Kalau manusia bernafsu binatang camner lak ek... panas-panas... Binatang pun tau nak halakan nafsunya... tabik springgg la....

Rabu, 28 Mei 2008

LAWAK TAHAP BIOL

LAWAK PENANGAN SINCHAN

Hari tu aku dah takder uwang... tapi aku nak beli baju idaman aku... baju yang ada gambar sinchan tuuu,.... so aku buat ler pinjaman FAMA (father n Mother)
Pinjam ayah Rm25.00, pinjam mak RM25.00 total semunya RM50.00. Pastu aku pegi beli baju RM45.00 baki tinggal RM5.00. Pastu aku amik RM1.00 bayar kat ayah aku. Aku ambik RM1.00 bayar kat mak aku lak. Baki tinggal RM3.00. Hutang ngan ayah jadi RM24.00, hutang ngan mak pun jadi RM24.00. RM24.00 + RM24=RM48.00 + baki RM3.00 = RM51.00. Aik? dari mana datangnya RM1 lak ni?

Aku pinjam RM50.00.....???

camner leh jadik RM51.00???

Arghhh!!!!!!!!! pening-pening!!!!!!

Ni sinchan punya pasalla ni...

Huh!!!



Nape abang bihunsup?... peningker...???
la la la la la la...
Nanti sinchan bagi tau jawapannyer ek...
Takpun pulangkan je ler duit tu kat mak ayah abang yer..

lalalalalala.....

Selasa, 27 Mei 2008

LAWAK BADAN TAHAP DIET

SEGMENT IKLAN
( CARA-CARA MENURUNKAN BERAT BADAN )


Di sini ada cara nak menurunkan berat badan. Cukup mudah, simple, tanpa perlu mengeluarkan peluh, tanpa perlu diet seimbang, tanpa perlu mengikat perut dengan getah tiub basikal, tanpa perlu gaji yang besar sebab nak kena maintain beli ubat diet, tak perlu goncang tabung yang dah disorok tu dan sebagainya. Mudah cepat dan mesra pelanggan. Di sini aku paparkan iklan tersebut, saksikanlah... saksikanlah oleh mu wahai sang hujan... eh.. itu lagu iwan dangdut... silap-silap... saksikan.......




Ha..... dapat tak informasi terkini itu.
Cubalah... aku dah cuba.. haaaa inilah hasilnya.... jejengggg....

Ini gambar aku sebelum guna produk ni:



dan ini adalah selepas menggunakan produk nih...



Haaa aku baru cuba seminggu jer produk tu... power giler wa kata luu... tengok anggota badan keterampilan ku ini... lihatlah...

* Pesanan orang tak berapa pandai nak pesan:
Ingatler kengkawan semua... ubat-ubat diet ni iklan jer yang mempengaruhinya..
Bak kata doktor peribadi aku tu kata, gemuk ke kurus ke asalkan sihat takder penyakit.

So jagalah penyakit anda itu daripada gemuk.. sekiranya penyakit anda menjadi gemuk maka penyakit itu kena sakit macam2 ler... sakit jantung, kencing manis dan sebagainya...
bila penyakit anda sakit maka secara otomatiknya anda akan dihindari daripada penyakit ( yerla bila penyakit itu mati so takde penyakit la kat badan you all )...

eh... apa aku cakap ni... tak paham lak.. korang paham tak?

Ah! Fikir sendiri ler korang... korang lagik pandai dari aku ni yang kurang pandai...

Bihunsup kata: puasa jer ler.. jimat segala-galanya... rohani pun damai...
(layan blues)

LAWAK TAHAP GABAN

LAWAK TERINGAT WAKTU DOLU-DOLU

GABAN!!!! waketau waketau gaban.....

Siapa tak kenal GABAN diera 80an..

Akulah orang pertama tercongok depan tv tengok citer GABAN..
Lepas balik dari sekolah rendah petang... aku pecut laju-laju basikal BMX warna merah aku tu...
Balik campak semua salam pun entah ke mana, kasut sekolah ntah kemana, beg sekolah entah kemana, songkok, baju, sampin hijau... zuuuss zaaaasss ziummm...

Fuh sempat jugak negok citer gaban.. shap jam 5.30 petang aku sampai umah...
ha ha ha...

Kali ini aku kenangkan korang lagu sebenar GABAN... dulu kecik-kecik aku langsung tak tau menyebutnya. Setalah dikaji-kaji hingga ke umur 29 tahun ni maka terjawablah lirik GABAN ni.. (nak menyebut dalam bahasa jepun)..

Kepada kawan-kawan usia muda ni korang mana tau GABAN-GABAN nih...

So aku kongsikan bersama... untuk korang orang baru... dan khususnya kepada rakan zaman perjuanganku...

Korang tak tahu tu lirik sebenar... kat sini meh kita layan...




HA HA HA HA HA...

*Pesanan orang tak berapa pandai nak pesan :

Adik-adik semua... tak kirala adik-adik ke, abang-abang ke, kakak-kakak ke, mak bapak ke, atuk nenek ke, puit piai dan segala pelusuk genap ler...
dikesempatan ini aku nak koba sikit nih.. haaaaaaaa... jaga2 ler pengaruh kartun dari luar ni.... sebabnya aku dah terpengaruh nih... bahaya boleh membawa sehingga ke alam besar...
So, kalau nak tengok kartun-kartun luar sekarang, hati-hati ler... ambil yang baik dan jangan buat yang buruk... Aku dulu sanggup tak belanja kantin sebab nak beli jajan kumpul koleksi gambar-gambar gaban nih..
Kalau mak bapak aku tau ler duit tu aku tak pi belanja kat kantin.. habih ler aku... habih... piap!!! So, kat sini aku menyesal sangat duit mak bapak bagi aku buat beli benda yang lain... takde pekdahnya pun...
Satu lagi... kebanyakan kartun luar ni menggunakan bahasa.. " TAK GUNA!!!! ".... aku rasa bahasa ni kurang sihat untuk anak-anak kecil... diorang mana tau paper... aku tengok budak-budak kecik sekarang kalau bengang sikit jer mesti kata " TAK GUNA!!!"
Kalau kita orang malaysia biasanya bila bengang akan sebut " BA** ", manakala Mat Saleh plak akan sebut " FU** ", ni jepun lak agak baik jugalah sebab dialih bahasakan (TAK GUNA)... kalau dalam bahasa jepun tak tau lak aku.. tak belajar...
So, kepada Ibu Bapa, anak anak dan semuanya... perhatikanlah watak dan bahasa sesuatu yang datang dari luar. Sedikit sebanyak perkataan seperti di atas walau dah dialihkan kepada bahasa yang lebih lembut, tetapi hakikatnya perkataan yang tidak elok di sisi agama.

Lebih baik gantikan kepada Al-hamdulillah...

Kan manis tu... bila dah ucap Al-hamdulillah takdelah korang akan rasa marah, bengang, benci dan sebagainya... So, takdelah perang-perang macam sekarang nih...

ketahuilah sekecil-kecil dan sesingkat-singkat perkataan yang tak elok jika dibiarkan dan damalkan akan meresap dijiwa dan boleh menuju kepada kehuruharaan dunia...

Ingat tu semua... aku pun kena ingat juga ni... (sama-sama la kita ingat-ingat)..

kesian... eh..!! sekian....

Wassalam... (bihunsup)

Sabtu, 24 Mei 2008

LAWAK PENGOTOR

LAWAK TAHAP TAPAK KAKI




Wah wah wah cutenya.... manjanya dia... manja tahap pemalas..

Aku bukan fokus pun kat kucing cute tu... tu haa... perasan tak, perasan tak?
Tapak kaki kucing tu...
Aku tak tau ler nak kata apa kat tuan kucing nih.. kucing tu bukan tau mende pun bab-bab penjagaan tapak kaki tu...
Tolong ler kalau ada kucing tu.. buat-buat ler pembersih sikit... ni tidak.. habis semua baju, karpet, seluar jeans, tv, almari, cadar, rak kasut, ais box dan sebagainya penuh dengan tapak kaki kucing...

So, pepandailer nak jaga kucing tu...

*Pesanan orang tak berapa nak pandai pesan :
Jaga diri, jaga peribadi, jangan malas-malas... nanti jadi pemalas... bila dah pemalas asyik tidoooo jer keja dia...
kui kui kui... (Bihunsup ~ pemalas tahap waketau gaban)


LAWAK TERKEJUT TAHAP KENCING MANIS

TERKEJUT YANG MENGEJUTKAN




Sedang asyik punya makan daaa.... ha ha ha ha....
Tak baik gelakkan... kalau bersin kita kena doakan beliau... kalau nak gelakkan, tu haa orang yang terkejut tu... tapi aku pasti beliau dah doakan anak beliau tu...

*Pesanan orang tak berapa nak pandai pesan :
Kita harus waspada walau dimana kita berada sekalipun. Sedarlah, sekarang kita aman, kita tak tahu lagi mungkin suatu masa keamanan kita akan terurai... mari sama-sama kita beramal kebaikan untuk diri, keluarga, masyarakat, negara dan agama amnya... Insyaallah kita dalam lindungannya... Aminn.. (Bihunsup)

LAWAK SEDAR DIRI

Cinta Suci Sepasang Chipmunks





Berbeza dengan kita manusia sekarang nih... kalau dah dalam air macam-macam boleh jadi...
Yerla manusia ni berakal, so macam-macam ler leh buat segala perkara samada baik atau buruk... terpulang kepada individu tu sendiri bagaimana nak menghalakan akal fikiran beliau.

*Pesanan orang tak berapa pandai nak berpesanan ni :
Kadang tu kegiatan chipmunks ni lebih elok berbanding kita nih... tapi kalau mak bapak chipmunks tu tau diorang buat camni... aku rasa kena pelangkung gak ler.. sebab sebagaimana diberitahu golongan chipmunks ni melarang ler perkara-pekara seperti di atas tu.. hi hi hi... sowi ler kepada kita manusia semua yer... pedoman kepada semua.

Khamis, 22 Mei 2008

SEGMENT PERIBAHASA

MELENTUR BULUH BIAR DARI REBUNGNYA

Salam gembira suka-suka...

Orang dolu-dolu ada berkata "Melentur Buluh Biar Dari Rebungnya"

Aku ada cerita ler sikit disebalik peribahasa tu..
Ada kawan sepeniduran aku ni ler... eh bukan.. bukan... bukan sepeniduran... kawan seperkitaran.. sesal dahulu pendapatan sesal kemudian ada gak gunanya... kata dia la yer...
Ok.. nama dia ni 'R' (dia suruh bagi nama tu)...
Sedarik kecik lagi dia ni minat sangat pada tarian... tapi keinginan dia itu telah dihancurkan oleh bapak dia punyer jiran. Pada awalnya bapak dia setuju jer, tetapi bila bapak dia ni mintak pendapat kat jirannya tu (so jiran dia pun bagi tau ler itu ini).. rahsia katanya takleh bagitau kat sini..
So, dia pun memendamkan rasa keinginan dia sehingga ke peringkat besar panjang..
Dia ni sebenarnya minat pada tarian ballet.. alaaaa tarian yang berdiri terkatik katik hujung jari tu ler.. (tu pun tak tahu ker).. yer ler orang kampung dia risau kalau sok sok acara kompang di kenduri kendara habis dia gantikan dengan acara ballet nih..
So, dengan sebulat suara orang kampung pun akhirnya tidak menyetujui keinginan beliau (suara orang kampung tu bulat bulat adanya.. hi hi.. tak tau ler camner suara diorang tu)..
So, dia tunjukkan ler pic dia tu masa kecik2 dulu.. dia kata dulu aku camni ler bila menari.. comel kan?..







Aku pun layan ler.. memang comel, memang cool... sayang, memang sayang... berbakat dia ni rupanya...

Tapi seperti aku terasa berapi jerk bila nengok gambar dia masa kecik tu.. (menyirap)...
Tapi dia tetap dengan pendirian dia untuk terus membawa diri ke arah tarian ballet walau pelbagai dugaan dan perubahan cuaca dan waktu sekalipun, dia tetap dengan impiannya..
'R'... 'R'...Tengok para penonton sekalian.. hampeh tuller dia nih... penyalahgunaan peribahasa betuller...
Ucapan terakhir dia sebelum kena tompeleng ialah... Jangan Kita Berputus Asa Walaupun di mana Kita Berada.. temukanlah impian kita sehingga keakhirnya.. Lihatlah betapa utuhnya cita2 saya... PANG!!!! ( den tompeleng cuping telingo dio.. pada muko!! huh!!! )

*Pesanan Hampeh : Tu ler para penonton sekalian.. Melentur Buluh Biar Dari Rebungnya... Buruk betul aku nengok si 'R' nih.. ah! aku bocorkan jer la namanya... Nama dia RIKISYI... bukan Rickyshi si mamat gusti tu ek.. tu kuat!... ni ?.... paham-paham ler... aku pun tak tau nak spesifikasikan dia ni.. Ni ler kalau tak dikawal dari kecik... hmmm... RIKI... RIKI...

Rabu, 21 Mei 2008


Assalamualaikum dan Salam Benua.....

Kehadapan tuan-tuan dan puan-puan serta saudara-saudari sekalian alam.
Adapan kemunculan web ini hanyalah sekadar untuk mengembangkan otak kita yang sedang berserabut macam sabut ini. Insyaallah beliau ini dapat mengubah cara anda berfikir ke arah yang relaks dan santai. Oleh itu terimalah seadanya.

Dan bahawasanya blog ini tiada kaitan antara yang hidup atau mati serta PARANORMAL.. haaaa... pa ra nor mal...... ?????????
oleh itu trrr trrr.... aku blah dulu... cabuuuuutttttttttt.....!!!!!!!!!!!

Cau cen dol....


Zuuuusssssssssssssssssss!!!!!!!!!!!!